YOGA AAN DE IJSSEL

De ademhaling.

Adem is prana, is leven. Ons lichaam heeft zuurstof (O2) nodig om te functioneren dus het is van levensbelang dat we ten alle tijden voldoende zuurstof in ons systeem hebben zodat het lijf datgene kan doen wat nodig is om gezond, krachtig en energiek te zijn. Er zijn eigenlijk twee belangrijke ademhalingsoefeningen te onderscheiden in de WHM.

A) de retentie ademhaling, B) de pijnappelklier ademhaling.

Maar wat is adem nog meer. Het is zo vanzelfsprekend dat we ademen dat we er pas bij stil gaan staan wanneer onze adem stokt!  Bij het het verstek gaan van onze adem reageert ons lichaam direct. Hersenen kunnen maximaal 5 min zonder zuurstof, daarna treed er een onherstelbare schade op.

Zuurstof en zelfstandig ademen is dus essentieel om te vrij te kunnen leven!






FYSIEKE EFFECTEN  van WHM


Meer energie
Verbeterde vitaliteit
Betere conditie
Afvoeren afvalstoffen
Regulering bloeddruk
Stressvermindering
Betere nachtrust
Minder pijn
Betere spijsvertering
Regulering hormonenhuishouding 
Verhoogd welzijn

Gaat verzuring tegen




MENTALE EFFECTEN van WHM


Helder denken
Emotionele pijn / trauma loslaten
Verwerken van Emoties
In je kracht gaan staan
Keuzes kunnen maken
Nieuwe inzichten
Blij gevoel
Spontaniteit verhogend
Vreugde
Minder piekeren
Meer zelfvertrouwen
In het moment zijn 
Genieten
In de flow geraken
Je ding kunnen doen en er van genieten