Shopping Cart
Your Cart is Empty
Quantity:
Subtotal
Taxes
Shipping
Total
There was an error with PayPalClick here to try again
CelebrateThank you for your business!You should be receiving an order confirmation from Paypal shortly.Exit Shopping Cart

YOGA AAN DE IJSSEL

HET DOEL VAN DE ADEMHALINGSOEFENINGEN IS OM HET LICHAAM VAN MEER ZUURSTOF (VERHOGEN VAN O2 EN VERLAGING VAN cO2) TE VOORZIEN. DOOR (ACTIEVE) TRAINING MET BETREKKING TOT DE ADEMHALING KAN MEN HIERDOOR INVLOED KRIJGEN OP VERSCHILLENDE FYSIOLOGISCHE PROCESSEN IN HET LICHAAM. IN HET PROCES WORDT ADRENALINE, NORADRENALINE, EN SEROTINE VRIJGEMAAKT. ER KOMT MEER ENERGIE VRIJ. DE VRIJGEMAAKTE ENERGIE WORDT GEBRUIKT OM (GEZOND) IN LEVEN TE BLIJVEN EN OM FYSIEKE EN MENTALE PRESTATIES TE KUNNEN LEVEREN.

MET DE ADEMHALINGSTECHNIEK VAN DE WHM WORDT ER DUS MEER CO2 AFGESCHEIDEN. DIT HEEFT ALS GEVOLG DAT HET LICHAAM GERESET WORDT.

De ademhaling.

Adem is prana, is leven. Ons lichaam heeft zuurstof (O2) nodig om te functioneren dus het is van levensbelang dat we ten alle tijden voldoende zuurstof in ons systeem hebben zodat het lijf datgene kan doen wat nodig is om gezond, krachtig en energiek te zijn. Er zijn eigenlijk twee belangrijke ademhalingsoefeningen te onderscheiden in de WHM.

A) de retentie ademhaling, B) de pijnappelklier ademhaling.

Maar wat is adem nog meer. Het is zo vanzelfsprekend dat we ademen dat we er pas bij stil gaan staan wanneer onze adem stokt! Bij het het verstek gaan van onze adem reageert ons lichaam direct. Hersenen kunnen maximaal 5 min zonder zuurstof, daarna treed er een onherstelbare schade op.

Zuurstof en zelfstandig ademen is dus essentieel om te vrij te kunnen leven!

FYSIEKE EFFECTEN van WHM

Meer energie

Verbeterde vitaliteit

Betere conditie

Afvoeren afvalstoffen

Regulering bloeddruk

Stressvermindering

Betere nachtrust

Minder pijn

Betere spijsvertering

Regulering hormonenhuishouding

Verhoogd welzijn

Gaat verzuring tegen

MENTALE EFFECTEN van WHM

Helder denken

Emotionele pijn / trauma loslaten

Verwerken van Emoties

In je kracht gaan staan

Keuzes kunnen maken

Nieuwe inzichten

Blij gevoel

Spontaniteit verhogend

Vreugde

Minder piekeren

Meer zelfvertrouwen

In het moment zijn

Genieten

In de flow geraken

Je ding kunnen doen en er van genieten